سرسیم

folder_openسرسیم

کانکتور الکتریک به طور تخصصی در حوزه واردات و فروش انواع سر سیم فعالیت می کند. از این رو در این مقاله به طور مفصل به معرفی انواع سرسیم می پردازیم.

سرسیم ها دارای انواع زیادی هستند و مدل های متفاوتی دارند. برای اتصال سیم افشان به دستگاه ها معمولا از سر سیم استفاده می شود. میتوان گفت هر جا که از سیم استفاده شده باشد میتوان رد پایی از سر سیم پیدا کرد. بیشترین کاربرد سر سیم در تابلوهای برق سیم کشی خودرو  و دیگر دستگاه های برق صنعتی کاربرد دارد.

سر سیم ها به چند دسته تقسیم میشوند:

سرسیم حلقوی ،سرسیم چشمی، سرسیم گرد، سرسیم پرسی واشری، سرسیم واشری

سرسیم دوشاخ ، سرسیم چنگالی، سرسیم U شکل، سرسیم نعل اسبی، سرسیم یو

سرسیم رابط ، موف ، سرسیم مف، دوراهی، سرسیم دو راهی

سرسیم سوزنی، سرسیم میخی، سرسیم تو پر

سرسیم فیشی، سرسیم کولری، سرسیم چپقی، سرسیم سوکتی، سرسیم کشویی

سرسیم فشنگی، سرسیم لول، سرسیم ماژیکی، فیشی فشنگی

کانکتور پیچی ، کورکن ، کورکن سیم ، کورکن پیچی، درپوش کورکن پیچی

کابلشو

وایرشو، سرسیم سوزنی، وایرشو تک روکش دار، سرسیم لوله ای، وایرشو میله ای

وایرشو تک بدون روکش، مف بدون روکش، موف مسی

وایرشو دوبل روکشدار

 

از دیدگاهی دیگر سر سیم ها به دو دسته سر سیم روکش دار و سر سیم بدون روکش دسته بندی می شوند.

انواع سرسیم روکش دار

در 2 جدول زیر انواع سر سیم روکش دار معرفی شده است.

انواع سرسیم بدون روکش

 

سر سیم حلقوی بدون روکش

سر سیم کولری بدون روکش و سر سیم دوشاخ بدون روکش

 

سر سیم برنجی

همانطور که از نامش پیداست سرسیم برنجی از جنس آلیاژ برنج می باشد این نوع از سر سیم ها معمولا شامل تمام نمونه های مسی سر سیم ها از قبیل گرد ، دوشاخ ، کولری (سرسیم سوکتی)، کابلشو و موف می شوند.

با توجه به بالا بودن قیمت مس و پایین بودن قیمت برنج، بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی برای کمتر شدن هزینه تولید از سر سیم برنجی استفاده می کنند. با توجه به کم بودن جریان مصرفی در دستگاه های لوازم خانگی استفاده از سر سیم برنجی مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند.

در سرسیم برنجی قسمت سیم گیر آن بدون عایق بوده و باید دقت داشت که تمام هادی سیم در جای خود گرفته و سر سیم توسط پرس سر سیم برنجی پرس تا یک اتصال محکم و ناگسستنی فیزیکی ایجاد شود. سر سیم برنجی هایی که در بازار موجود می باشد اعم از گرد، دوشاخ، موف، کابلشو و فیشی مادگی (کولری) موجود می باشد.

سرسیم کولری برنجی مادگی، سرسیم سوکتی، سرسیم فیشی جفتی

مدل کولری آن در 4 سایز از بزرگ به کوچک دینامی ، کولری ، متوسط و تلفنی در دسترس مصرف کننده می باشد. جنس این سر سیم از آلیاژ برنج با خلوص % 99/95  می باشد که هیچگونه آبکاری در روی آن وجود ندارد.

مشاهده انواع سرسیم ها

وایرشو

سرسیم وایرشو ها از دو نوع تکی و دوبل تشکیل شده است ، که معمولا این محصول روکش دار می باشد.

در میان کاربران وایرشو به نام های دیگری شناخته می شود از جمله:

وایرشو تک

وایرشو دوبل

سرسیم لوله ای

سرسیم میله ای

وایرشو میله ای

سرسیم استوانه ای

سیم های افشان به دلیل داشتن رشته های مسی پراکنده و فراوان خطر اتصال و برق گرفتگی را به دنبال دارد. از این رو از سر سیم یا وایرشو استفاده می کنند که امنیت و ظرافت بیشتری به کار می دهد. برای اتصال های سریع از سر سیم های روکش دار استفاده می گردد. وایرشو به گونه ای نصب می شود که قسمت عایق آن روی قسمت عایق سیم، و قسمت هادی روی قسمت لخت سیم متصل می شود، سپس سر سیم با ابزارهای مخصوصی پرس می شوند تا اتصال مطمئن بین وایرشو و سیم برقرار شود.

وایرشو‌های تکی روکش دار دارای ورودی یک سیم می‌باشد. یک سیم وارد وایرشو تکی (سرسیم لوله ای) شده و با ابزار مناسب پرس می‌شود تا ارتباط ناگسستنی فیزیکی بین سیم و وایرشو برقرار گردد. عایق وایرشوهای تکی به صورت قیفی شکل طراحی شده تا سیم به سهولت در آن قرار گیرد. طول هادی مختلف برای هر سایز وایرشو جهت انطباق با انواع ترمینال‌ها موجود می‌باشد. جنس و رنگ روکش وایرشوهای تکی روکش دار مطابق با استاندارد DIN می‌باشد.

مطالعه بیشتر : انواع سرسیم

کابلشو

از کابلشو برای اتصال کابل برق به شینه مسی،کلید فیوز و یا کلید اتوماتیک استفاده می شود. کابلشو دارای ساختاری از فلز لوله ای شکل است که برای جلوگیری از سولفات شدن کابلشو آبکاری کروم می شود.

کابلشو کلاته سایز 300 آلومینیومی

انواع کابلشو عبارتند از:

  • کابلشو مسی
  • کابلشو آلومینیومی
  • کابلشو بی‌متال

برای ارتباط با کانکتور الکتریک با شماره های زیر تماس گرفته و یا در پیام رسان های ایتا، روبیکا، تلگرام یا واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن واتساپ کانکتور روبیکا کانکتور الکتریک   ایتا کانکتور الکتریک  تلگرام کانکتور الکتریک  شماره تلفن کانکتور الکتریک

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیگر مقالات