روکش حرارتی W&E

روکش یکی از انواع روش های عایق کاری و آب بندی در صنعت برق است. این تجهیز هادی‌های الکتریکی را در مقابل اتفاقاتی مانند فشار، کشش، حرارت بالا و تأثیرات مغناطیسی ایمن می‌کند. روکش ها با توجه به کاربردشان انواع مختلفی دارند. در این مقاله از کانکتور الکتریک با یکی از پرکاربردترین آنها به نام روکش حرارتی آشنا می شویم.

روکش حرارتی 

روکش های حرارتی لوله ها یا نوارهای پلیمری هستند که دور جسم قرارگرفته و با کمک حرارت وارنیش ها در محور قطری، منقبض و جمع می شوند. پس از آن دور جسم را به صورت مستحکم می پوشانند و لایه ای ایمن را دور آن به وجود می آورند. در کانکتور الکتریک چندین برند شیرینک حرارتی  مانند روکش حرارتی WOER، وارنیش حرارتی WINNER، روکش حرارتی W&E به فروش می رسد. این روکش ها با نام های وارنیش یا شیرینگ حرارتی نیز در بازار شناخته شده اند.

کاربرد روکش های حرارتی 

  • عایق کاری اتصالات و شینه ها جهت کاهش فاصله حریم فاز به فاز و فاز به زمین
  • تعمیر عایق سیم ها و کابل ها
  • کد گذاری دسته سیم ها وشینه ها بر حسب رنگ
  • استفاده به عنوان لیبل حول سیم، کابل و لوله
  • حفاظت مکانیکی اجسام (مانند لوله ها) جهت بهبود عملکرد آنها در برابر فرسودگی (زنگ زدگی و خوردگی ناشی از رطوبت، مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی)
  • زیباسازی و رنگ بندی اجسام گوناگون با توجه به سطح صاف و تنوع رنگی روکش ها

وارنیش ابریشمی نسوز

ترموفیت شیرینگ حرارتی

وارنیش (روکش سیم ) جنس ‎ابریشم نسوز

وارنیش ابریشمی نوعی روکش سیم است که برای مواردی که در معرض دمای بالا قرار دارد مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع وارنیش نسوز از نخ الیاف شیشه بدون آلکای بافته شده، سپس لایه ای از رزین سیلیکون بر روی آن و در حرارت بالا پوشش دهی می گردد.

وارنیش نسوز ابریشمی (سیلیکونی ) معروف است

از جمله کاربردهای این وارنیش ها استفاده در تولید انواع بخاری برقی ، سیم اتصال المنت و همچنین استفاده در لامپ های کم مصرف می باشد.این وارنیش های نسوز با دو مشخصه سایز و میزان حداکثری دمای قابل تحمل توسط مصرف کننده شناسایی و مورد استفاده قرار می گیرد.در بازار فروش ایران این نوع وارنیش نسوز به وارنیش های فایبرگلاس یا وارنیش سیلیکونی معروف هستند که در سیم پیچی انواع موتورها ، دینام و انواع تولید های لامپ کم مصرف و …. مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید حرارتی شفاف

لوله هایی از جنس الیاف ابریشم نسوز و سلیکون که برای جلوگیری از گرم شدن سیم های روپوش دار و اتصال بدنه، ان سیم ها را از داخل ان عبور میدهند به دو صورت نیمه سوز 100% نسوز موجود می باشد.
انواع سایز وارنیش حرارتی

وارنیش طلقی

"ترموفیت

شیرینک حرارتی شفاف

وارنیش نسوز سیلیکونی

این نوع وارنیش نسوز از نخ الیاف شیشه بدون آلکای بافته شده، سپس لایه ای از رزین سیلیکون بر روی آن و در حرارت بالا پوشش دهی می گردد

وارنیش نسوز باروکش سیلیکون

از وارنیش بر روی سیم های محصولات الکترونیکی، لوازم و تجهیزات برقی (شامل تجهیزات برقی مورد استفاده در قسمت های در معرض حرارت خودرو، مثل موتور و استارت و لوازم خانگی در معرض حرارتی (مانند اجاق گاز))، سیم پیچی موتور های کلاس H و C، ترانسفورمر ها، ژنراتورها، تجهیزات گرمایشی، روشنایی، ابزار دقیق و باسبارها استفاده میشود.

انواع شیرینگ حرارتی W&E

با توجه به رنج ولتاژ کاری و کاربرد، می توان روکش های حرارتی را به دو دسته تقسیم بندی کرد :

وارنیش حرارتی دیوار نازک

روکش حرارتی دیوار نازک عمدتا برای عایق کاری در رنج ولتاژ پایین (کمتر از 1000 ولت) و همچنین کدگذاری رنگی در صنایع تابلو سازی و اتومبیل سازی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو روکش حرارتی فشار ضعیف نیز نامیده می شود.

شیرینک حرارتی دیوار نازک که به تین وال تیوب ها (thin wall tube) نیز معروف هستند،

انواع روکش حرارتی فشار ضعیف

تک لایه مورد مصرفی عمومی (SGP)

این دسته از روکش های حرارتی از پلی الفین پیوند-متقابل (کراس لینک) شده تولید می شود. این ماده منعطف دارای استحکام بالا در برابر پارگی، مقاومت بالا در مقابل حل شدن، و خواص عایقی مناسب می باشد.

روکش حرارتی تک لایه مصرف عمومی

این وارنیش های حرارتی به راحتی توسط روش های استاندارد صنعتی (سشوار صنعتی یا سرپیک) در دمای ۱۲۰ + درجه سانتی گراد جمع، و حول جسم مورد پوشش مستحکم می گردند. ضریب جمع شوندگی این روکش ها ۲ به ۱ (۲:۱ ) است، بدین معنی که پس از حرارت مناسب، قطر روکش به نصف قطر اولیه کاهش می یابد.

با توجه به قیمت بسیار پایین و خواص عمومی این نوع روکش ها، این دسته از ترموفیت تک لایه، روکش هایی با کاربرد عام محسوب می شوند. از این رو، از آن به عنوان روکش حرارتی مورد مصرف عمومی یاد می شود.

وارنیش حرارتی تک لایه، مصرف زیادی در هادی های ولتاژ پایین (تا ۱۰۰۰ ولت)جهت اهداف عایق بندی (عایق کاری سرسیم، کابلشو، باس بار (شینه) مسی، … کد بندی فازها (کابل ها، باس بارهای تابلو های فشار ضعیف، …) دارند. همچنین از آن ها برای علامت گذاری هادی های زمین یا خنثی (با استفاده از ترموفیت سبز و زرد تلفیقی) نیز استفاده می شود. استقاده از این روکش ها حول اجسام دیگر (مانندلوله ها) جهت حفاظت مکانیکی جسم مورد پوشش، لیبل گذاری، و یا صرفا افزایش زیبایی ظاهری و رنگین سازی جسم نیز متداول است. با توجه به مصرف عام این نوع روکش ها، رنگ بندی آن متنوع است. رنگ مشکی این مدل وارنیش ها، در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم است.

این نوع از روکش ها، دارای استاندارد  ۲۲۴UL از موسسه Underwriters Laboratory آمریکا (به شماره ثبت E 203950) است و سازگار با ضوابط Sony و RoHSمی باشد.

تک لایه ضد اصطکاک (SSP)

ر</p>

وکش های حرارتی تک لایه ضد اصطکاک دارای بدنه طرح دار و برجسته است. از این نوع شیرینگ حرارتی اغلب جهت روکش کردن لوازم ورزشی مانند دسته تنیس، چوب ماهیگری، چوب مورد استفاده در یوگا، بارفیکس،… که در تماس مستقیم با کاربر است استفاده می شود. این نوع ترموفیت، دارای استاندارد ۲۲۴ UL از موسسه Underwriters Laboratory آمریکا (به شماره ثبت E203950)بوده و با ضوابط RoHS و Sony سازگار است.

دولایه چسب دار (D3TF) و (D4TF)

این نوع از روکش های حرارتی، با خواص مشابه روکش های حرارتی تک لایه مورد مصرف عمومی است. با این تفاوت که این نوع ترموفیت، آغشته به یک لایه چسب حرارتی ضد آب و روغن در داخل بدنه روکش می باشد. پس از قرار گرفتن روکش حول جسم و حرارت آن، علاوه بر جمع شدن روکش، چسب حرارتی داخل بدنه هیت شیرینک روان و موجب آب بندی کامل حد فاصل ترموفیت و جسم مورد پوشش می گردد. این چسب، باعت جلوگیری از نفوذ هوا، رطوبت و گرد و غبار به داخل روکش می شود.

روکش حرارتی دولایه چسب دار (D3TF) و (D4TF)

با توجه به این مزیت، این نوع روکش ها عمدتا جهت خوشه بندی و آب بندی دسته سیم ها (مورد استفاده در تولید لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، خودرو، صنایع نظامی، …)، عایق کردن اتصالات سیم و کابل، محل تلاقی سیم و کابل و اتصالات آن و تعمیر روکش آسیب دیده سیم استفاده می شود.

با توجه به تنوع رنگی این نوع روکش ها، از آن ها به منظور کد گذاری دسته سیم ها بر حسب رنگ نیز می توان استفاده کرد. رنگ مشکی این مدل در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم است. ضریب جمع شوندگی این روکش ها در D3TF، ۳ به ۱ (۳:۱) و در D4TF، ۴ به ۱ (۴:۱) است، بدین معنی که پس از حرارت مناسب، قطر روکش به یک سوم و یک چهارم قطر اولیه کاهش می یابد.

این ترموفیت ها نیز دارای استاندارد ۲۲۴ UL از موسسه Underwriters  Laboratory آمریکا (به شماره ثبت E203950) بوده و سازگار با ضوابط RoHS و Sony می باشند.

دولایه چسب دار ضخیم (D3MF)

روکش های حرارتی دولایه چسب دار ضخیم آغشته به یک لایه.چسب حرارتی ضد آب و روغن در داخل بدنه روکش می باشد. پس از قرار گرفتن روکش حول جسم و حرارت آن، علاوه بر جمع شدن روکش، چسب حرارتی داخل بدنه روکش روان و موجب آب بندی کامل حد فاصل وارنیش حرارتی و جسم مورد پوشش می شود. این چسب، باعث جلوگیری از نفوذ هوا، رطوبت و گرد و غبار به داخل روکش می شود.

ضخامت این روکش ها، بیشتر از روکش های دولایه معمولی است. به همین دلیل برای عایق کاری اتصالات کابل های فشار ضعیف به کار می روند.

این نوع روکش ها مشکی رنگ بوده و در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم است. ضریب جمع شوندگی این روکش ها ۳ به ۱ (۳:۱) است، بدین معنی که پس از حرارت مناسب، قطر روکش به یک سوم قطر اولیه کاهش می یابد.

قیمت روکش حرارتی

کانکتور الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع تجهیزات برقی از جمله روکش حرارتی W&E در بازار لاله زار است که با هدف ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب در حال فعالیت است.

برای مشاهده قیمت و خرید وارنیش و شیرینک حرارتی در سایزهای مختلف، می توانید از طریق شماره های تماس و پیام رسان های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن واتساپ کانکتور روبیکا کانکتور الکتریک   ایتا کانکتور الکتریک  تلگرام کانکتور الکتریک  شماره تلفن کانکتور الکتریک

برای تماس با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس گرفته و یا در پیام رسان های ایتا، روبیکا، تلگرام یا واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن واتساپ کانکتور روبیکا کانکتور الکتریک ایتا کانکتور الکتریک تلگرام کانکتور الکتریک شماره تلفن کانکتور الکتریک

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیگر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.