لوله خرطومی برق

لوله خرطومی یکی از رایج ترین تجهیزات برای انجام برق کشی اصولی و استاندارد در ساختمان سازی است. این دسته از لوله های سیم برق به دلیل ظاهر خرطومی شکلی که دارند، لوله خرطومی برق نامگذاری شده اند. در این مقاله از کانکتور الکتریک تصمیم داریم انواع این ابزار و کاربرد آنها را به شما معرفی کنیم.

لوله خرطومی برق

لوله خرطومی یکی از پرکاربردترین انواع لوله های برق است که در عملیات سیم کشی در انواع سازه ها و بناها به کار می رود. درواقع این لوله ها پوشش مناسب و عایقی هستند که با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارند، یک مسیر ایمن برای عبور کابل های برق در داخل و یا خارج از ساختمان فراهم می کند. به کمک این لوله های سیم برق، می توان از حوادثی مانند برق گرفتگی و آسیب سیم های برق جلوگیری کرد.

مطالعه بیشتر : لوله خرطومی رهورد خراسان

انواع لوله خرطومی برق

به طور کلی به دلیل متریال به کار رفته در لوله های خرطومی ، این دسته از تجهیزات، در انواع گوناگونی برای کاربردهای مختلف تولید می شوند. برخی از رایج ترین انواع لوله های خرطومی به صورت زیر است :

لوله خرطومی پلاستیکی (معمولی)

این نوع از لوله ها به گونه ای طراحی شده است که وزن بسیار کمتری نسبت به سایر لوله های خرطومی داشته باشد. از این لوله ها برای عبور سیم های برق بر روی دیوار استاده می شود اما از آنجا که مواد سازنده این دسته از لوله خرطومی برق، در برابر حرارت، مقاومت چندانی نشان نداده و به راحتی مشتعل می شود، کاربرد آنها در تاسیسات برقی ساختمان ها محدود شده است. به دلیل قیمت بسیار کمتری که این دسته از لوله های برق به نسبت سایر لوله ها دارند، هنوز به طور‌ کامل از تاسیسات برقی ساختمان ها حذف نشده اند.

لوله خرطومی نسوز (PVC)

لوله های نسوز از نظر ظاهر مانند لوله های برق معمولی هستند اما انعطاف پذیری بالاتری دارند. روکش لوله های نسوز از جنس PVC بوده و از تجهیزات در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت بسیار زیادی دارد.

از این دسته از لوله های خرطومی برای عبور کابل های برق بر روی دیوار ساختمان یا داخل آن استفاده می شود.

لوله خرطومی فلزی یا فلکسیبل

اگر چه لوله های پلاستیکی و نسوز، برای سیم کشی و کابل کشی تاسیسات برقی ساختمان ها مناسب هستند، اما این لوله ها استحکام بسیار کمی داشته و  عمدتا در محیط های سرپوشیده از این لوله ها استفاده می شود.

لوله خرطومی فلزی یا لوله شلاقی از ورق های فلزی فنر مانندی تشکیل شده است که روکشی از پلاستیک روی سطح آن قرار گرفته است. به همین دلیل استحکام این دسته از لوله ها از سایر لوله های خرطومی بیشتر بوده و اکثرا در محیط های روباز و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. روی سطح ورق های فلزی مورد استفاده در لوله خرطومی برق فلزی از طریق روش های گالوانیزاسیون، پوششی از فلز روی قرار گرفته تا به این ترتیب مقاومت آن ها در برابر رطوبت افزایش پیدا کند‌. به دلیل خاصیت فنر گونه ای که لوله های خرطومی فلکسیبل دارند، این لوله ها علاوه بر استحکام بالا، انعطاف پذیری بالایی نیز دارند.

انواع سایز لوله خرطومی برق

خرطومی های برق معمولا تنوع بالایی دارند و دارای قطرهای متفاوتی هستند و کاربران به راحتی می‌توانند بر اساس نیاز و کاربردشان اقدام به تهیه لوله‌های خرطومی نمایند.

برخی از متداول ترین ابعاد تولیدی آن به صورت زیر است:

  • PG7
  • PG9
  • 11
  • 5
  • 16
  • 21
  • 25
  • 29
  • 36
  • 42
  • 48

قیمت لوله خرطومی

کانکتور الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع تجهیزات برقی از جمله لوله خرطومی در بازار لاله زار است که با هدف ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب در حال فعالیت است.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع لوله خرطومی در سایزهای مختلف، می توانید از طریق شماره های تماس و پیام رسان های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

         

برای تماس با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس گرفته و یا در پیام رسان های ایتا، روبیکا، تلگرام یا واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن واتساپ کانکتور روبیکا کانکتور الکتریک ایتا کانکتور الکتریک تلگرام کانکتور الکتریک شماره تلفن کانکتور الکتریک

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیگر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.