هیتر تابلو برق و انواع آن

هیتر چیست؟

هیتر تابلویی، گرماساز یا رطوبت گیر ابزاری است که برای رطوبت گیری محیط داخلی تابلوبرق ها استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی های هیتر رطوبت گیر تابلو برق، می توان به سبک و کم حجم بودن اشاره کرد.

ساختار تشکیل دهنده هیتر تابلو برق

بدنه هیتر تابلویی از جنس آلومینیوم است که برای تبادل بهتر حرارت و گرما با محیط بیرون، روی آن شیارهایی تعبیه شده است. این شیارها، باعث افزایش سطح تماس هیتر با محیط اطراف آن می شود.

بر روی بدنه، دو سوکت برای جای گیری سیم های خروجی هیتر تابلوبرق تعبیه شده است که این سیم ها به ترموستات متصل می شوند.

ترموستات ها ابزاری برای کنترل و تنظیم دمای تابلوبرق ها می باشند که با اتصال به هیتر تابلویی و فن تابلویی در صورتی که دمای داخلی تابلوبرق بالا باشد، با فرمان به فن تابلویی دمای داخلی تابلوبرق را کاهش می دهند و یا در صورت پایین بودن دمای تابلوبرق ترموستات، با فرمان به هیتر دمای داخلی تابلوبرق را افزایش می دهند.

نحوه عملکرد هیتر تابلویی

هیترهای تابلو برق در ساختار خود دارای ورقه هایی هستند که به کمک آن ها هوای داخلی تابلو برق گرم می شود. دمای هوای سرد با عبور از میان این ورقه ها، بیشتر شده و به سمت بالا حرکت می کند. این فرآیند انقدر تکرار می شود که دمای هوای داخل تابلو برق به یک درجه حرارتی متعادل برسد. به عبارتی هیترهای تابلویی دقیقا کاربرد عکس با فن تابلویی دارند و بهترین محل برای نصب آن در قسمت پایینی و کف تابلو برق می باشد.

این ابزار با ویژگی های صرفه جویی در انرژی مانند کنترل کننده ها و تایمرهای ترموستات ها تولید شده اند، به گونه ای که اگر نیاز نباشد هیتر کار کند، ترموستات را موقتا متوقف می کند. این کار توسط رله های هیتر تنظیم شده است که اگر از استاندارد پیروی کند به اندازه ای که داغ شد، خاموش می شود.

کاربرد هیتر تابلویی

مهم ترین کاربرد هیترهای تابلویی، کاهش مصرف انرژی( با جنس عایق ایده ال) و تولید گرمای مطلوب با استانداردهای بالا به منظور گرم کردن انواع محیط های صنعتی، از جمله تابلوهای برق می باشد.

همچنین از هیترها یا گرماسازها برای جلوگیری از ایجاد شبنم (قطره های آب) و کاهش میزان رطوبت، زنگ زده شدن قطعه ها و نیز انبساط و انقباض قطعه های مکانیکی و متحرک به دلیل تغییرات متعدد درجه حرارتی که محیط دارد، در داخل تابلوها نیز استفاده می شود.

انواع هیتر تابلویی

هیترهای رطوبت گیر تابلو برق براساس توان (وات) به دسته های مختلفی تقسیم می شوند :

هیتر تابلو برق فن دار

هیترهای تابلویی فن دار برای یکنواخت کردن دمای محیط داخلی تابلو برق قابل استفاده می باشند. این هیترها در مقایسه با هیترهای معمولی ظاهر یکسانی دارد اما سایز و ابعاد آن بزرگتر است. ولتاژ فن های آنها می تواند 24، 110 و 220 ولت باشد.

انواع هیتر تابلو برق فن دار

هیترهای تابلویی فن دار بر اساس ولتاژ به انواع زیر تقسیم می شوند :

قیمت هیتر تابلویی

یکی از مهم ترین نکاتی که حین خرید انواع هیترهای تابلویی باید به آن توجه کرد، قیمت و شرکت سازنده آن است. معروف ترین و معتبرترین برندهای هیتر تابلویی در بازار ایران از نظر قیمت و کیفیت قابل قبول، برندهای هیتر کومش، هیتر ساتبا، هیتر کاسپین، هیتر تابلویی بنیس و هیتر تابلویی تابش صنعت اشراق، هیتر تابلویی ریتال، هیتر تابلویی فن دیس، هیتر تابلویی اریل تک، هیتر تابلویی پارسیان هستند.

کانکتور الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع تجهیزات برقی در بازار لاله زار، انواع هیترهای تابلویی از معتبرترین شرکت های سازنده را با مناسب ترین قیمت در اختیار کاربران قرار می دهد.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع هیترهای تابلویی، می توانید از طریق سایت کانکتور الکتریک با ما همراه باشید.

         

برای تماس با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس گرفته و یا در پیام رسان های ایتا، روبیکا، تلگرام یا واتساپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شماره تلفن واتساپ کانکتور روبیکا کانکتور الکتریک ایتا کانکتور الکتریک تلگرام کانکتور الکتریک شماره تلفن کانکتور الکتریک

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیگر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.